KBÜ’de tez yazım seminerlerinde beşinci hafta tamamlandı

Karabük Üniversitesi’nin (KBÜ) lisansüstü öğrencilerine yönelik eğitim serisinin beşinci seminerinde araştırma tasarımı, veri analizi ve yorumlama teknikleri ele alındı.

KBÜ’de tez yazım seminerlerinde beşinci hafta tamamlandı

Karabük Üniversitesi’nin (KBÜ) lisansüstü öğrencilerine yönelik eğitim serisinin beşinci seminerinde araştırma tasarımı, veri analizi ve yorumlama teknikleri ele alındı.

Seminerde araştırma tasarımının bilimsel süreçlerdeki belirleyici rolü ve tez yazımında yapılan temel hatalar üzerinde duruldu.

Karabük Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü tarafından düzenlenen altı haftalık eğitim seminerleri, KBÜ Bilim İletişimi Ofisi (BİO) iş birliğiyle İlahiyat Fakültesi Türkistan Ahmet Yesevi Konferans Salonu’nda devam ediyor.

Akademisyenler ve öğrencilerin yoğun ilgi gösterdiği programın beşinci oturumu "Tez Yazımında Yöntem Belirleme, Veri Analizi ve Yorumlama Teknikleri" başlığıyla gerçekleştirildi.

Seminerde, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Fatma Betül Kurnaz, lisansüstü öğrencilere araştırma tasarımının bilimsel süreçlerdeki önemini anlatırken, "Bir araştırmanın kalbi tasarım aşamasıdır; ne kadar doğru tasarlarsak sonuç o kadar iyi olur" dedi. Tez önerisi sürecinin çoğu zaman göz ardı edildiğini belirten Kurnaz, sağlam bir tasarım olmadan araştırmanın ilerleyemeyeceğini vurguladı.

Kurnaz, araştırmacıların sık karşılaştığı hatalara da değindi. Yanlış örneklem seçiminin bilimsel geçerliliği zayıflatan temel sorunlardan biri olduğunu ifade ederek, tek bir okuldan, aynı sosyal çevreden veya homojen gruplardan toplanan verilerin güvenilirlik sorunları oluşturduğunu söyledi. Kurnaz, bu sürecin önemi ile ilgili, "Toplanan veri çok homojen olduğunda ayırıcılık düşer, model çalışmaz. Hem nitelde hem nicelde örneklem seçimi kritik önemdedir" değerlendirmesinde bulundu.

Ölçme araçlarının kültürel uyumu, faktör yapıları ve güvenilirlik düzeylerinin araştırmacı tarafından mutlaka incelenmesi gerektiğini belirten Kurnaz, istatistiksel süreçlerde yapılan hatalara karşı öğrencileri uyardı.

Konuşmasında araştırma sorusu ve hipotez belirleme süreçlerinin önemine de değinen Kurnaz, yönlü hipotez kullanımının bilimsel tutarlılığı artırdığını ifade ederek, "Araştırmacı neyin değişeceğini öngörmeli; hem soru hem hipotez aynı anda kullanılmaz" cümlesi ile temel ilkelere dikkat çekti.

Programın sonunda Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Zeynep Özcan, Doç. Dr. Fatma Betül Kurnaz’a teşekkür belgesi takdim etti.

Altı haftalık seminer dizisinin beşinci oturumu tamamlanırken, programın son bölümü gelecek hafta gerçekleştirilecek. Seminerler, lisansüstü öğrencilerin metodolojik becerilerini geliştirmeyi ve akademik araştırmalarda daha sağlam bir yöntem bilgisi kazandırmayı amaçlayarak devam ediyor.

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.

SIRADAKİ HABER